top of page

Reklaamimine suveperioodil. Kas kasutamata võimalus?

On levinud arvamus, et suvi on vaikelu aeg, mil meediatarbimine ja ostlemine väheneb. 


Tegelikkuses aga seis turundajatele nii nukker ei ole. Suvi pakub nii mõnelgi juhul suurepäraseid võimalusi oma ettevõtte toote või teenuse reklaamimiseks. 

Konkurents on väiksem ja sul on suurem võimalus oma sõnumiga silma paista. Väiksem reklaamimüra aitab sinu kampaanial paremini sihtgrupini jõuda.


Vaatame lähemalt, miks lisaks väiksemale konkurentsile võib just suvi olla sinu brändile reklaamimiseks ideaalne aeg.



Hooajalised tooted ja suvistest vajadustest lähtumine.


Palju on tooteid ja teenuseid, mis Eesti tarbijale on olulised just peamiselt suvel. Olgu selleks siis jäätis, ujumisriided või kalastustarbed. Ettevõtted, kelle pakutava hulka kuuluvad hooajalised tooted, panustavad reklaami enim just enne suve algust ning suveperioodil.


Inimesed otsivad aktiivselt võimalusi oma puhkuse või vaba aja sisustamiseks. 

Leia oma toote turundamiseks see lähenemisnurk, millega klientide suviseid vajadusi kõnetada. Nii jõuad just nende klientideni, kes on valmis koheselt ostma.



Rohkem reisimist ja puhkamist toob inimesed meediavälja.


Suvekuud on reiside ja väljasõitude tipphooaeg. Inimesed puutuvad seeläbi kokku reklaamidega, mida nad muidu ei näeks. Olgu selleks siis tavapärasest kodu-töö-kodu trajektoorist väljaspool paiknev välimeedia, lennujaamas pilkupüüdvad reklaamid või kohvikute puhkajatele suunatud turunduskampaaniad.


Ka kaubanduskeskuste külastatavus on kõrgeim suvekuudel, saavutades tipu augustis koolialguskampaaniatega. Vaid detsembrikuine jõuluostlemine toob rohkem külastajaid kui suvine periood.


Juunist augustini toimub rohkelt festivale ja kontserte, mis toovad kohale suuri rahvahulki. Üritused pakuvad võimalust oma toodete ja teenuste reklaamimiseks sulle vajalikule sihtrühmale. Kohapealne turundus ja sponsorlus loovad otsese kontakti potentsiaalsete klientidega.



Meediatarbimine ei kao, vaid kohaneb vajadustele.


Ka suvel tarbitakse meediat. Inimesed loevad rannas peesitades ajakirju ning veedavad laisal hommikupoolikul pikemalt aega sotsiaalmeedias. Eestlased liiguvad suvekuudel rohkem ringi ja seda nii linnatänavail, kus satuvad välimeedia vaatevälja kui ka autoroolis, kaaslaseks raadio.


Kinode külastatavus oli näiteks 2023. aastal kõrgeim just juulikuus. Siinkohal mängivad loomulikult rolli linastuvad filmid, kuid tavapäraselt planeeritakse suvele mitmeid kassahitte.


Suvine vaba aeg võimaldab rohkem aega pühendada meelelahutusele ja info tarbimisele. Kuna suvel ollakse palju liikvel, siis ammutatakse näiteks uudisportaalidest infot tihti just telefoni kasutades. Niisiis tasub kaaluda suurema rõhu asetamist just mobiiliformaatidele. 


Digireklaamid ja sotsiaalmeedia kampaaniad toovad suvel märkimisväärseid tulemusi kui need õigesti planeerida.



Oluline faktor, mida turundajatel tasub suveperioodil arvesse võtta, on osade meediakanalite madalhooajast tingitud soodsam hind. 

Kui ettevõtte turunduseelarvesse ei mahu kõrghooajal raadio või tele, siis suvi võib olla sinu võimalus oma brändi laiemale publikule kuvada. Kui reklaamitav toode suvise olustikuga sobitub, siis tasub ka välimeedia suveperioodi soodsamaid pakkumisi kaaluda.



Taiplik aeg B2B turunduskampaaniate käivitamiseks.


Suvi on B2B maailmas sageli rahulikuma töötempoga. See tähendab, et ettevõtetes ei ole otsustajad nii hõivatud igapäevaste kiireloomuliste ülesannetega. Neil on rohkem aega ja valmidust süveneda ning kaaluda uute teenuste kaasamist. 



Väiksem konkurents, rohkem sündmuseid, hooajalised vajadused ja suurem turism on vaid mõned faktorid, mis muudavad suve potentsiaalselt soodsamaks perioodiks, mil ettevõtte nähtavust ja müüki suurendada.


Ära lase suvel mööduda ilma, et kasutaksid ära sinu ettevõtte jaoks sobivaid turundusvõimalusi. 




Comments


bottom of page