Alates 1. augustist 2024 on võimalik Eestis TikTokis reklaamida.
TikTokis on Eestis 400 000 aktiivset kasutajat (september 2024 seisuga).
Nendest 52,45% naised ja 47,55% mehed.
Vanusegrupid:
18-24 35,70%
25-34 26,83%
35-44 17,79%
45-54 9,88%
55+ 9,80%
Ettevõte saab registreerida eraldiseiseva reklaamikonto, mille kaudu postitada reklaamvideosid ja analüüsida konkurentide tegevusi.
Seni oli võimalik vaid orgaanilisel kontol postitusi võimendada.
TikToki orgaanilist kontot brändile looma ei pea kui seda ei soovi.
Ehk võimalik on jooksutada ka ainult reklaame ilma brändi TikToki kontot haldamata.
Kui on olemas ka orgaaniline konto, saab selle reklaamikontoga ühendada.
Reklaamida on võimalik kõikides riikides, kus TikTok on monetiseeritud.
Kuidas luua TikToki reklaamikonto?
Reklaamikonto registreerimine toimub läbi agentuuri.
Suured ettevõtted, kes reklaamivad paljudel turgudel, saavad pöörduda ka otse TikToki poole ning taotleda reklaamikonto loomist. TikTok vaatab taotluse läbi ning informeerib, kas on võimalik otse nendega koostööd teha või suunavad agentuuri juurde.
Konto loomisele eelneb brändi whitelisting ehk TikToki reklaamimise reeglitele vastavuse kontroll. Kui bränd vastab nõuetele, lisatakse see nimekirja ja luuakse ligipääs reklaamikontole.
Milline on soovitatav TikToki reklaamikonto struktuur?
Reklaamikonto ülesehitus võiks olla järgmine:
1 reklaamikonto brändi kohta.
(NB! Kui Eestisse jõuavad ka TikToki reservation ads, siis nende jaoks tuleb luua teine eraldi konto).
Üks reklaamikonto on soovitatav selleks, et algoritm saaks koguda ühte kohta kiiremini ja mahukamalt datat, nii saad ülevaatlikuma ja paremini
toimiva reklaamikonto. Selle asemel, et oluline info oleks kontode vahel laiali.
3-5 erinevat reklaamigruppi (võimalikult erinevad) reklaamikonto sees.
3-5 erinevat reklaami (uuendada regulaarselt) reklaamigruppide sees.
Mida silmas pidada TikTokis reklaamimisel?
Hetkel Eestis saadaval olevad TikToki reklaamivõimalused võimaldavad näidata
reklaame vaatajale For you feedis.
Reklaamvideosid kuvatakse kasutajale iga neljanda või viienda videona.
Reklaamid on 15-30 sekundilised ning skippable ehk vaataja võib reklaami vahele jätta.
Seega oluline sõnum paiguta esimese 6 sekundi sisse.
Sellest tulenevalt on eriti oluline luua platvormile sobiv reklaam, mis haarab vaatajat.
Parim lähenemine on lühike platvormi orgaanilist sisu imiteeriv 9:16 formaadis video, millel on selge CTA.
Ära paiguta videosse mõnda segadust tekitavat nuppu või näiteks “Swipe” teksti.
Kindlasti pea videot luues meeles ka “turvalist ala”, et ekraanil kuvatavad Like, Comment, Share nupud ei kataks reklaamvideo olulist infot.
TikToki videosid vaadatakse valdavas enamuses häälega, seega kindlasti mõtle ka helile.
TikToki reklaamikampaania seadistamine
Reklaamkampaania eesmärgi saab esialgu valida nelja seast:
Traffic - rohkem liiklust Tiktoki kontole/maandumislehele
Web conversions - saavutada võimalikult palju konversioone
Lead generation - saada võimalikult palju kontakte
App promotion - äpi reklaam
Reach - rohkem katvust kampaaniale (lisandus 8. oktoobril)
Video views - rohkem video vaatamisi (lisandus 8. oktoobril)
TikTok soovitab reklaame alguses sihtida võimalik laiale publikule.
Seda veel eriti väikese Eesti suuruse publiku puhul.
Kampaania sihtimise võimalused:
Demograafiline - vanus, sugu, asukoht jm
Huvid ja käitumine - vastavalt huvidele ja tegevustele (kindlate hashtagide jälgimine, videote lõpuni vaatamine jne).
Kasutatav seade - Android, iPhone, milline telefoni mudel jne
Kohandatud sihtgrupp - ühenda veebilehe või äpi andmed reklaamikontoga
Retargeting - sihi eelnevalt sinu TikToki kontot külastanud, reklaamile klikkinud jne vaatajaid
Lookalike - sihi soovitud tingimustele sarnanevaid vaatajaid
Reklaamigrupi päevane eelarve peab olema 10–20x eeldatav CPA hind, et reklaamigrupp väljuks õppimise faasist ja tooks piisavalt konversioone.
Kui sul tekkis huvi või küsimusi TikTokis reklaamimise osas, siis võta meiega julgelt ühendust.
コメント